onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År 2009!



Idag är det nyårsafton och på menyn står blinier med saltgurka och honung till förrätt, rökt lax med pressad potatis till huvudrätt och vaniljglass med hemgjord jordgubbssylt och rullrån till efterrätt. Givetvis blir det även något bubbligt till tolvslaget…

Såhär i nyårstider är det ju populärt med nyårskrönikor. Jag tänker inte ha någon omfattande sådan här, men en liten blir det. 2008 har varit ett trevligt stickår, jag har stickat mycket och många olika saker, jag har prövat många nya saker som jag inte kunde och jag har lärt mig massor av spännande sticksaker. Ett bra stickår med andra ord! Jag hoppas att 2009 blir minst lika bra, om inte ännu lite bättre.

Jag hittade ingen snöig vinterbild som avslutning på året, istället får ni se en av de fantastiska rosorna som växer på Wji Trädgårdar i Ockelbo. Sorten heter Complicata, en vacker och härdig gammaldags ros. Jag skulle gärna vilja ha en dylik i min egen trädgård, men med tanke på att jag redan har tiotalet rosbuskar får jag nog börja bearbeta Ola nu om jag ska få köpa en till våren… ;)

Gott Nytt År på er allihopa och God Fortsättning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år!! :D

Linda sa...

Tackar! :)