tisdag 9 december 2008

Bullsugen



Nixpix, dessa mumsiga saffransbullar har inte bakats idag - de är från förra året. Och de är dessutom uppätna för ett år sedan. :) Jag blev bara så sugen på saffransbullar, men istället för att baka sådana har jag sytt gardiner till köket i torpet. Att ha gardiner i hela huset känns som ett måste inför julhelgen, det höjer onekligen mysfaktorn med 200%.
Jag skulle ha sytt färdigt alla gardiner för längelänge sen, men som alltid blir det som man måste göra tråkigare än tråkigt och blir liggande (även om det oftast är skoj att göra när man väl sätter igång!).

Julförberedelserna pågår annars för fullt här hemma. Vi ska fira jul i torpet med föräldrar samt syskon med bihang, så det är lite att pyssla med. Idag har vi shoppat första omgången mat och de viktiga planerna kring vilket julgodis som ska göras knåpas ihop för fullt. :) På lördag är det köttbullsrullardag och i veckan därpå är det dags att lägga in sill á la Mimmi. Mysigt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"men som alltid blir det som man måste göra tråkigare än tråkigt och blir liggande (även om det oftast är skoj att göra när man väl sätter igång!)". Bra sagt, håller med fullständigt!

I övrigt har jag försökt maila dig men breven studsar tillbaka så jag skickade ett meddelande på MSN i stället. Sade att det lät spännande med paket som var på väg hit upp och att paket till dig kommer så småningom också.

Hoppas du har det fortsatt mysigt såhär i juletider!

Anonym sa...

Åh så gott det såg ut med lussebullar! Jag blev så sugen på nåt till min kopp te och en lussebulle skulle varit perfekt, men jag har varit för lat för att baka några.. :p

Som en binotering, jag vill också ha ett torp!! Ert var ju så mysigt redan sommartid så jag vet inte hur ni ska klara av all julmysighet där. :D