torsdag 4 december 2008

En bock och några tårpilar

Medan jag i hemlighet stickar vidare på julklappar får ni roa er med en länk till Bocken i Gävle så att ni kan kolla om den har brunnit upp eller ej. Just nu har vi i Nybro ungefär lika mycket snö som i Gävle; ett lätt pudertäcke. Om någon skulle gå och bli fikasugen när ni är i Gävle ligger Konditori Lido lite längre upp till höger på den gata (den heter Södra Kungsgatan om jag inte missminner mig) ni ser i bakgrunden om ni väljer Bockkamera 1. De har god banana split... :) Och om ni skulle fortsätta ännu längre upp längs gatan, ända upp för backen, och sedan svänger höger kommer ni till det kvarter där min farmor bodde för femton år sedan. :)

Lite musik till bock-kikandet bjuder jag också på! Ett band som verkligen ger mig julkänsla är Weeping Willows. Förmodligen beror detta på att vi alltid ser TV-serien Pistvakt innan jul (det har blivit en liten tradition för oss) och det är Weeping Willows som gör introduktionsmelodin Blue and Alone. Det är en ruggigt bra låt, men det är nedanstående också. Weeping Willows gör The Smiths fantastiska Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me så grymt bra så att det nästan är otäckt...

Inga kommentarer: