söndag 17 november 2013

Slappt söndagstempo

För förra veckan sedan beställde som bekant jag garn från Sannsticks, och häromdagen fanns paketet i min brevlåda. Kan jag säga annat än att jag är mycket nöjd med innehållet?!





Det orangea garnet är handfärgat sockgarn (75% ull och 25% nylon, 420 m/100 g) och det ska bli sockor. Jag är väldigt sugen på att leta upp ett trevligt sockmönster med lite spets och lite flätor kanske och sticka mig ett par finsockor i januari. Det naturvita garnet är 100% silke, supertunt med 700 m på 50 gram. Jag har fyra härvor och tänker mig att använda garnet dubbelt i någon form av topp. Jag inser när jag skriver detta att jag har åtminstone två koftor, en lintunika och en silkestopp planerade, så med det har jag väl de två närmsta årens sticktid fylld. ;)

Vår söndag har annars varit härligt slapp med nästan skamligt lång sovmorgon, bokläsning (Mannens som slutade ljuga: berättelsen om Sture Bergwall och kvinnan som skapade Thomas Quick av Dan Josefsson, Lind & Co. Förlag 2013 - otroligt intressant!) och lite mer slappande. Ickx för ju oftast en rätt behagfull tillvaro, men hennes uppenbarelse idag är talande för allas vårt sinnestillstånd...

2 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Härliga garner!
Ja, de råa ihopsydda kanterna gillar jag också!

annasaviga sa...

Oj vilka långtgående planer du har! Fin färg på sockgarnet, passar nog fint till lite spets och flätor.