torsdag 14 mars 2013

Norpar norpad lista

Kattis har skrivit ihop en lista, som Ulrika har norpat och besvarat. Nu är jag tjuvaktig i min tur och norpar den från Ulrika! :) En liten lista är ungefär vad min lilla hjärna klarar av att blogga efter en lååång arbetsdag.

Hur har din dag varit?
Rätt så bra, jag har haft en lång dag på jobbet där jag föreläst om Sigmund Freuds driftsteori, Yvonne Hirdmans genussystem samt Mihály Csíkszentmihályis teori om flow. Och så har jag pratat med mina trevliga elever.

Vilket är ditt största beroende?
Garn, choklad, trädgård, stickning, nötter. Men mest är jag nog beroende att vara hemma och mysa i lugn och ro med Ola, katter och höns.

Vad gör du när ingen annan ser?
Kliar mig på onämnbara ställen.

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
Komma hem. Att få komma hem igen är den bästa stunden på hela dagen!

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Klaustrofobi. Jag gillar inte trånga utrymmen, särskilt inte i kombo med mycket folk, och skulle jag nära den rädslan vet man aldrig var det slutar.

Vad beställer du på krogen?
Nu går jag typ aldrig på krogen, men när jag gör det beställer jag gärna öl. Jag gillar öl; gärna någon belgisk (typ Duvel) eller en ale som t ex Whitstable Bay Organic Ale. Jag är även lite töntigt förtjust i Kriek, körsbärsöl.

Vilken är din största skräck?
Sjukdom och död.

Hur gör man för att ragga på dig?
Det gör man inte. Inte om man vill undgå fysisk skada i vilket fall. Och nu är jag allvarlig! Nu är jag ju inte purung längre, men som ung tjej får man sin beskärda del av gubbslem, spolingar och vanliga idioter. Då är det praktiskt med stålhättade kängor, då räcker det med att hota för att de ska drypa av.

Vad har du funderat över på sistone?
Vilka fröer jag ska så härnäst, dvs i helgen, och hur jag ska få plats med allt jag vill ha i trädgården.

Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Jag tror inte att det hände så mycket konstigt... Eller jo: Melodifestivalen! ;)

När skäms du?
I princip aldrig för mig själv, men ibland för andra. Jag överlåter till andra att skämmas för mig.

Vem är den mest kända människa du talat med?
Hrm, jag vet inte riktigt. Jag har skällt på Mark Levengood för att han hoppade på min fot under en konsert, jag har pratat med Carl-Johan Vallgren vid en författarafton, bjudit Jonas Sjöstedt på hembakta mandelmassebullar och hälsat på Johan Johansson. Ingen av dem är väl direkt kändisar, men de är ju inte okända heller.

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Faktiskt. Faktiskt! ;)

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Det är väl ingen komplimang direkt, men ett ganska skoj uttalande om mitt utseende sades av Olas lillebror: "Du ser ut som en såndär nejlikeapelsin med alla de där klämmorna i håret..." :)

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Tiden - ska jag hinna med tåget? Hur ska jag hinna klart innan deadline? Hur ska jag hinna sticka? När ska jag hinna andas?

Vad gör du när du är ledsen?
Jämrar mig för Ola eller Mimmi. Då blir det mycket bättre!

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Mjukisbyxor, det är bästa byxorna!

Har du någon gång slagit någon?
En gång råkade jag sparka till Ola i ryggmuskulaturen av misstag, så att han fick muskelinflammation... Det var inte meningen alls, men han kittlade mig och jag är HYSTERISKT kittlig.

Vad ser du fram emot just nu?
Lugn och ro och kanske lite ledigt till påsk. Och våren!!!

Vill du norpa listan i din tur, gör det gärna och lämna ett spår här så att jag kan läsa vad du skriver!

Inga kommentarer: