måndag 30 augusti 2010

Var är Linda?

Har Linda försvunnit från jordens yta? Har hon blivit bortförd av utomjordingar? Eller har hon fastnat i ett garnnystan så stort att hon trasslat in sig fullständigt? :)

Näedå, inget av ovanstående! Jag är bara lite trött efter att ha börjat jobba på nya jobbet efter semestern, det tar ett tag att vänja sig vid alla nya rutiner och den nya pendlingen. Snart hoppas jag dock vara i fas och kunna blogga som folk igen! :)

Stickat har jag dock gjort lite grann. Buttercup-toppen är lite mer topp nu än när jag skrev sist, men den är ännu inte klar. Jag börjar närma mig de sista nystanen Muskat, så därför stickar jag ärmkanter och halsringning klara först innan jag fortsätter nedåt på kroppen. Eftersom Buttercup börjar bli lite stor att släpa i ryggsäcken som tågstickning nu har jag börjat på ett par vanliga raggsockor i tjockt garn till mig själv. Det är trevlig stickning som inte kräver någon tankekraft och som nästan går av sig självt. Den första sockan är nästan klar efter ett par resor tur och retur till nya jobbet.

Att lyssna på ljudböcker är alltid trevligt när man stickar, speciellt när man åker tåg samtidigt. Ett litet boktips från mig till er är "The Book Thief" av Markus Zusak. En utmärkt bok och den engelske inläsaren är riktigt, riktigt bra. Lyssna eller läs!

Har ni sett att Stickamera har annonserat ut en mönstertävling? Jättekul tycker jag! Lite sugen blir jag att vara med, men det beror helt och hållet på hur mycket ork jag har till att skramla ur mig ett vantmönster. Idéer saknar jag inte, bara energi och sticktid. :) En superidé är det ialla fall, med Stickamera-publicerade mönster!

2 kommentarer:

LenaL sa...

Ser fram emot att få se din Buttercup! Den finns högt upp på min vill-göra-lista, fast nu har den förstås halkat ner lite när temperaturen fallit. Den har snarare glidit över till listan saker-jag-måste-komma-igång-med-i-god-tid-innan-nästa-vår!

Hoppas du snart är i fas med allt det nya, det är tufft att byta rutiner så!

Ha det så jättegott!

Garntrollet sa...

Hoppas att du har det bra på nya jobbet!

Du har fått en utmärkelse av mig.