måndag 5 april 2010

Påsklovsstickning

Jag har fått en utmärkelse, från HandMade!



Tackar ödmjukast!!! Man ska enligt instruktionen skicka utmärkelsen vidare till 12 andra bloggar, men det får lov att anstå till en annan dag, för medan jag bloggar om detta kikar jag även med ett halvt öga på Arn-serien på TV4. :)

Men en liten stickning ska jag passa på att visa ändå.



Jag stickar för tillfället på en Traveling Woman-sjal i limefärgat Kalinka-lingarn från Karin Öberg. Jag använder rundsticka 3,5 mm, enligt mönstret ska man ha en 4 mm tjock sticka, men jag tror att det här blir utmärkt (och dessutom har jag ingen aning om var min 4 mm-sticka har blivit av). Just nu är jag inne på den tredje upprepningen av diagram A, och gör således sjalen lite större än enligt mönstret. Det här kommer att bli en härlig vårsjal till min nya vårjacka!

Till sist; lite påskkänsla i elfte timmen! Hoppas att ni haft en bra påsk, för det har jag.



Inga kommentarer: