fredag 25 december 2009

Juldagslugn

Hoppas att ni haft en bra julafton!
Idag är det juldagen och otroligt lugnt och skönt. Här hemma myser vi och pysslar med våra nya julklappar. Juldagen är oftast en skönare dag än julafton tycker jag, julafton blir ofta så stökig med allt folk även om det är en väldigt rolig dag. I år har vi firat tillsammans med min mamma, Olas föräldrar samt Olas bror med familj (inklusive tre förväntansfulla söta barn), ätit massor av god julmat och en konsistensmässigt perfekt knäck. Jul är med andra ord roligt med ansträngande; jag somnade som en stock på julaftons kväll och sov drygt 12 timmar i natt, välbehövligt och sanslöst skönt. Vi har haft riktig vargavinter i drygt en vecka med kallt (ner mot -18 grader!) och snö, men idag har det mesta smält bort och lämnat en härlig lera efter sig. Det blev en vit julafton i alla fall!

Jag hann sticka klart en liten julklapp (till Olas kusinbarn William) och har således fyra kvar som inte är riktigt färdiga. Bland dessa finner vi tre mössor till ovanstående brorsbarn (två av tre är färdiga) samt ett par sockor till Mimmi, min mamma. Här har jag en halv socka som är klar, så jag slog in det ännu icke påbörjade nystanet i ett paket till henne! :) Man får inte vara dum när man har ont om tid! Vi har ju legat lite efter med julförberedelserna i år eftersom vi jobbat så hårt med att försöka färdigställa badrummet. Badrum, mat, godis, städning, julpyntning och allt blev färdigt i tid, men tyvärr inte de stickade klapparna. Men å andra sidan - januaripresenter är inte heller helt fel! Nu ska jag se om jag inte lyckas leta fram bilderna på Williams lilla mössa så att jag kan blogga den...

Inga kommentarer: