måndag 29 december 2008

50% virvlar klara

Här pågår det snabbstickning för att hinna färdigt med decembersockorna Vortical innan året är slut. En är färdig nu, och den andra ska snart påbörjas. Hoppas jag hinner… :)





Garnet, Supersock från Cherry Tree Hill, är underbart att sticka med och färgerna är finfina. Såg ni förresten att man skulle bli automatiskt medflyttad till Sockklubb 2009 om man stickat minst ett par sockor under perioden juli-december? Det har jag, och jag har inget emot att vara med ett år till. Jag har inte stickat alla par sockor under året, i början var jag ganska flitig, men sedan kom andra projekt (och framförallt en flytt och ett torpköp) emellan. Men jag har ändå stickat augustisockorna och nu snabbstickar jag decembersockorna, så jag kvalificerar väl in för medflyttning.



Jag var in på Hanna Engs Eftr. i eftermiddags och kikade lite. De säljer Marks och Kattens-garner, så jag passade på att köpa fyra nystan EcoUll. Tanken är att samtliga ska bli fluffiga baskrar a´ la Dödergök, en till mig (i det bruna garnet) och en till en som inte vet om att hon ska få en ännu (i det vita garnet).

Inga kommentarer: