söndag 1 juni 2014

Stick-å-meter 2014: Maj

Under maj månad har jag stickat mycket lite och mycket långsamt, men min Flowing Lines-tröja har ändå blivit klar. Den har inte färdigbloggats ännu, eftersom jag inte har hittat de perfekta knapparna. Alla trådar är i vilket fall fästade, och den är provad och passar perfekt - det här kommer att bli en otroligt skön tröja att ha i höst när det blir kallt igen. :) Att jag har avslutat ett projekt innebär oavsett att jag får räkna det på min stick-å-meter, så maj månads siffror blir dessa:

Antal stickade gram: 607 gram.
Antal stickade meter: 972 meter.

Nu går vi in i juni, och då ska jag återuppta min sockstickning igen, och även ge mig på ett hemligt projekt. Spännande, eller hur? ;)

2 kommentarer:

Ulricha sa...

Vad spännande att få se tröjan! Hoppas att du hittar riktigt fina knappar till den.

Jag tycker att du har stickat på ganska bra, enligt din stick-å-meter. Betydligt mer metrar än jag har stickat i år! :-)

Det är många vadare som anländer nu! Yay! Jag har dock inte sett en enda i år... än. Ibalnd rastar de i våtmarker. det gjorde storspovarna när de kom till Boden, vi hade ett speciellt ställe vi såg dem på våren när vi åkte bil till sommarstugan. Men det finns ju andra spovar också. Jag gissar att de häckar i högt gräs, det brukar vadare göra (tror jag!) med några undantag. Tex. skogssnäppan som häckar i en bohåla i ett träd! Det känns superfel att se vadare i träd, men det har jag gjort!

Ha en fin-fin helg. Hoppas att dina växter frodas och att hönsen/tuppen myser. Ska du inte pressa och spara några aklejor? Tänk vad kul att ha kvar och titta vilka korsningar man hade, några år tillbaka.

KatarinaZA sa...

Ja, det är jag som står till höger om mannen i mörk mustasch (och vit skjorta med ett litet barn i famnen). Det är min kusin, Dag. Till höger om mig står min lillebror, Torgil. I den främre raden (inte på golvet) sitter min pappa och hans syskon med respektive, tack vare vilka resten av oss finns till. Den raden är idag nästan helt utplånad men resten lever och frodas.