torsdag 3 januari 2013

Mer finpost

Idag var det en spännande postdag igen! :) Jag har vunnit en receptbok (där man får skriva egna recept) och en burk hos Maria och idag dök de upp i min brevlåda.

Under ett klassiskt brunt omslagspapper fanns en fin kartong... Och i den en väldigt fin och praktisk receptbok och en lika söt burk.







Burken ska få härbärgera ett det champagnete jag fick av Mimmi innan jul (det är smakar inte champagne men är supergott och jordgubbsfruktigt). Kanske kan receptboken få mig att få lite ordning på alla myriader med recept som belamrar skrymslen och vrår här hemma?! Hoppas kan man! :)
Stort TACK Maria!!!

Till eftermiddagskaffet idag blev det premiär; semmelpremiär! Det är säkerligen hädiskt att äta semla innan fettisdagen, men allvarligt, vem kan hålla sig så länge?! ;)





Finpost, kaffe, semla och levandeljusmys i svampljusstake - vad mer kan man önska? :)

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Du har verkligen haft tur den senaste tiden. Jag tycker det är ok med fastlagsbullar efter nyår.

Maria sa...

Kul att du gillade kartongen. Det tänkte jag inte ens på. Den hade liksom varit med en gång förrut och dekorerades så fint av en vän. Så det kan bli. ; ) Allt gott till dig!

Ulricha sa...

Grattis till ytterligare en fin vinst! :-) Inte alls tokigt att vinna så mycket fint!

Åh, vad gott med en semla! Jag är less på vört (Peter köpte typ 15 limpor, vi har fortfarande 5 kvar i frysen, bara att tugga sig ur vörtförrådet!)

KatarinaZA sa...

Vilken fin vinst!

Och angående semlor ... det är OMÖJLIGT att hålla sig till att endast äta semlor på rätt dag. Jag stod och tittade på semlor i affären igår men bestämde mig för att låta bli. Men jag kommer snart att trilla dit :-)

Förresten, semla heter "hamburgerglass" hemma hos oss.