fredag 31 december 2010

Mimmis Mossa-sockor

Såhär på årets sista dag är det väl dags att redovisa ett färdigstickat projekt, tycker ni inte? Mimmis julklappssockor med namnet "Mossa" stickades klart för några dagar sedan så här kommer bilder och sticknördfakta!











Sticknördfakta: Mossa-sockorna är helt vanliga sockor (utan särskilt mönster) stickade med trästrumpstickor 2,5 mm i Drops Delight från Garnstudio i en mild grönmelerad nyans (nr 08 om jag inte ser fel på färgkartan). Jag vet inte riktigt hur intelligent det är med entrådigt, fluffspunnet sockgarn egentligen, men det ger helt klart en mysfaktor till sockorna även om jag inte tror att de kommer att vara de mest hållbara sockor jag stickat. Mimmi gillar dem, hon tycker de är sköna i vilket fall och jag gillar färgövergångarna mellan grönt och brunt väldigt mycket.

Gott Nytt År om jag inte skulle hinna med ett inlägg till innan midnatt! :) Ola vill avsluta med att visa en bild på sin nyinköpta tomte (för nu efter jul börjar det stora tomte-rea-inköpsracet!)... :)

Inga kommentarer: