söndag 7 februari 2010

En utmärkelse

Jag har fått en award från Camilla (Ödlehopp och Vänstersvängar)!



Tack snälla! :)

I awarden ingår att man dels ska skicka awarden vidare, dels berätta 7 saker om sig själv. Awarden har ju varit runt på många av de bloggar jag läser och gillar, så jag nöjer mig med att ge den vidare till alla er som läser detta. Men berätta sju saker ska jag göra...

1. Jag borde egentligen städa istället för att skriva detta. :)
2. Jag är lätt besatt av att odla olika växter och gillar min trädgård.
3. I min drömvärld har jag en alpackafarm och är självförsörjande i fråga om egenodlade grönsaker.
4. Jag gillar funktion mer än lyx, vilket yttrar sig i att jag har en trevlig liten samling 50-60-tals-porslin som jag använder som vardagsporslin. Det är grymt snyggt och nästan omöjligt att slå sönder.
5. Stickning är enligt mig en av de kompletta avslappningsformerna, samtidigt som det är ett sätt att vårda ett kulturarv.
6. Jag älskar husmoderslitteratur från tidigt 1900-tal. Hur man bäst får bort en fläck, hur man återvinner makens vinterrock för att göra byxor till lillpojken och hur man lagar middag till 6 personer utan att det blir för dyrt är jätteintressant!
7. Jag är väldigt tacksam att jag har en diskmaskin, diska är så ohyggligt tråkigt.

Det ni! :)

1 kommentar:

Sunna sa...

Kul att läsa lite om dig