fredag 19 februari 2010

Att dela 206 gram

Medan min nya fluffbasker torkade i förmiddags (utspänd över en tallrik) roade jag mig med att göra redan små restnystan av Eskimo ännu mindre genom att dela dem i två lika stora (små) mininystan. En digital hushållsvåg är en sann vän i ett sådant läge. En annan sann vän hade jag i Monza, en av våra katter, som både hjälpte mig att nysta och fota mininystanen.









Hon är verkligen söt, min lilla hjälpreda. Och så tycker hon att jag borde veta bättre än att ställa en skål med garn i hennes spana-på-fågelbordet-fönster. ;) Monza (döpt efter den italienska F1-banan eftersom hon är så snabb, precis som banan, och för att Ola är besatt av F1) har väldigt bestämda uppfattningar om saker och ting, och det syns så tydligt på henne när något passar eller inte.
Hursomhelst, det är sammanlagt 206 gram Eskimo som ska omvandlas till ett hemligt projekt på strumpstickor 8 mm. Men man behöver ju inte vara ett geni för att inse att detta projekt kommer att bli ganska randigt... :)

Hoppas att min basker har torkat till imorgon så att jag kan visa lite bilder på den. Jag har faktiskt redan tjuvanvänt den lite, i morse när jag var ute och skottade snö, och den är riktigt skön. Nu blåser och snöar det igen, så det finns garanterat lite att skotta imorgon också.

Inga kommentarer: