onsdag 17 september 2008

Ljungrosa ullinköp





Efter en lång arbetsdag belönade jag mig med en tur till Ullcentrums affär inne i Kalmar. Där inne kryllade det av små damer som pratade skånska och som var på väg till stickcafé på Café Dream. Det är stickcafé där på onsdagar, från och med femsnåret enligt tjejen i affären (som inte var en av de små skånsktalade damerna!). Passa på att gå dit om du är i Kalmar då! Själv passade jag på att köpa mig en härva ljungrosa tvåtrådigt ullgarn som perfekt kommer att komplettera mitt gröna och bruna ullgarn i mina blivande tulpanvantar. Jag har inte räknat klart riktigt ännu på dem, det är ju praktiskt om de har lagom många maskor också och inte bara ett snyggt mönster på framsidan... :)
De hade massor av snygga saker inne på Ullcentrum, affären i Borgholm (som jag gick till när vi bodde i Köpingsvik) hade ett mer begränsat utbud, men Kalmarbutiken har även annat garn. Jag klappade länge på några nystan silke/ull från Louisa Harding, men jag sansade mig till sist - det är vantgarn du ska ha människa!

Ikväll har jag nystat en hel massa garn (bland annat det tvåtrådiga ljungrosa och det apelsinfärgade sockgarnet), stickat några varv på min cirkelsjal och om bara en liten, liten stund ska jag gå och lägga mig. Just nu är jag så trött att det känns oöverstigligt att borsta tänderna, men det är bäst jag tar mig samman och gör det annars får jag tvångstankar och måste gå upp och göra det när jag väl lagt mig... ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fuuusk, jag vill också vara ledig imorron! :p

Mildamakter sa...

Ljuvlig färg på garnet, jag får klart abstinensbesvär när jag ser det :o)