söndag 7 september 2008

En säl som heter Sten

Det har varit helg igen och vi har varit och klappat på vårt lilla torp ett par dagar. Mysigt, mysigt! Den här helgen har det inte blivit så mycket trädgårdsstök - Ola har haft feber och varit (och är) allmänt hängig. En halv ny rabatt har vi dock hunnit med att gräva - men vi fick sluta gräva för att vi träffade på två stora, väl förankrade stenar i hålet. Stenarna ser faktiskt ut som två sälar som ligger och gonar sig på ett isflak, bortsett från att de här två befinner sig en halvmeter under markytan och är ganska jordiga... :) Vi får låta dem vila sig lite medan vi funderar på hur vi ska göra - baxa upp dem eller låta dem vara kvar.

Cirkelsjalen snurrar på. Den är behaglig att sticka på (det är väldigt meditativt att bara sticka runt, runt) och just nu är det busenkel stickning - bara räta maskor och ett och annat omslag. Jag tror att det kommer att bli en fin sjal, det enkla är oftast det vackraste. :)

Ett politiskt inslag passar sig kanske inte på en stickblogg, men här är en länk som ger en viss person lite välbehövligt smisk. Jag är som bekant lärare, och karln i fråga retar verkligen gallfeber på mig med sina inskränkta uttalanden och lätt vridna världsbild... (Om någon av er håller med honom - kom ihåg att det inte är er jag tycker illa om, jag har bara svårt för era åsikter baserat på mina dagliga erfarenheter.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Medelklassen lever ju i sin lilla, lilla bubbla :-( Se på Reinfeldt: när han ska nattvandra (aka. röra sig bland "folk") så gör han det i... ta-da: Djursholm! Jag tror inte någon av alliansens partiledare varit i de södra förorterna, där folk lever utan marginaler. Och där det befolkningsmässigt bor fler människor än i de norra förortera/innerstaden (tror jag) :-) (Nu fick jag göra en Björklund: att tro/tycka :-) ).

Emmas dagar sa...

Tack:-)

Anonym sa...

Nuu har jag äntligen lagt till utmärkelsen, snacka om glömsk... :)

Undrar om man ska äta pannkaka imorron..? :P