torsdag 13 december 2007

På shoppingspaning

Åhhh, jag upptäckte alldeles nyss att YlloTyll uppdaterat sin hemsida med nya fina modeller! Jag gillar verkligen YlloTyll, de har superfina modeller, snabb service och är trevliga att ha att göra med när man beställer från dem. Jag börjar nästan bli sugen att sticka mig en poncho i lingarn med söta rombmönster. Jag har som bekant stickat mig ett linne i lingarn i somras och det var en trevlig upplevelse, jag gillar det till en början lite styva lingarnet som blir så mjukt så mjukt.

Garnkorgen har fått in nya fina färger av sockgarn från Lorna's Laces. Jag har aldrig testat Lorna's sockgarn irl, men på bild ser det helt fantastiskt ut rent färgmässigt. Förhoppningsvis får jag tillfälle att testa garnet i någon form under sockklubbsstickandet nästa år...

Nu ska vi snart gå och lägga oss, jag jagade upp Ola extra tidigt imorse genom att jag och lussekatterna Monza och Opal lussade för honom, så vi är så trötta ikväll att vi utan problem inte bara kan se Lucior, utan även tomtar och troll i hörnorna här hemma. Ha en fortsatt trevlig lussekväll!

Inga kommentarer: