fredag 19 oktober 2007

Yarn Vindaloo

Idag har jag roat mig kungligt! Ola har köpt en ny nystvinda till mig, och idag kom den med posten. I eftermiddags seriekopplade jag nystvindan och nystmaskinen med hjälp av en garnhärva... Det var helt fantastiskt roligt att snurra ihop små användbara nystan där garnet kan tas inifrån!


Visjögarn på nystmaskinen


Stiligt Visjögarnsnystan


Tretrådigt ullgarn från Ullcentrum


Nyinköpta vindan

Jag hade med lätthet kunnat nysta upp alla härvor jag har hemma, men jag tänkte att jag ska ha något skoj att göra imorgon också... :) Under större delen av kvällen har jag förväntansfullt trippat omkring och klappat mina fina nystan medan Ola har muttrat något om min mentala hälsa... Jag har faktist stickat lite av Visjönystanet också, så det har inte bara varit allmänt uppsnurrat här hemma. ;)



I köksfönstret blommar just nu min Novemberkaktus, en månad för tidigt. Men jag vet inte, den blommar både på hösten och på våren så den har inte förstått det här med sitt månadsnamn. Men det är jag tacksam för, för ju fler söta blommor desto bättre.

Inga kommentarer: