torsdag 25 oktober 2007

Paradoxalt god ananas

Åh, vi är precis hemkomna från en avtackningsmiddag av vår kollega Karin. Mycket trevligt. Vi har ätit massor av god mat och som avslutning ananas med chili på, jättegott!

När vi kom hem låg en fin bok i lådan till mig, Ludvig Johanssons Odla exotiskt i din trädgård.



Nu kan jag lära mig allt om de bambuplantor jag redan har och längta till våren och nya odlingsgalenskaper.

På garngalenskapsfronten går det framåt. Även jag gillar Lucy Neatbys Paradoxical Mittens, och de tillsammans med matchande storlek av strumpstickor beställde jag och fick från Garnkorgen häromdagen.


Bilden är från Garnkorgen.


Dessa paradoxala vantar planerar jag dock inte att sticka än på ett bra tag, det finns annat (hemligt) inplanerat först! Nu ska jag nattsticka några varv på min diagonalhalsduk, som för övrigt snart är klar!

Inga kommentarer: