tisdag 30 oktober 2007

2, 5 mm strumpsticka skidar nedför pist?

Igår blev min första Whitby-socka klar! Den här lilla flätbeprydda saken var rolig att sticka och mönstret var lätt att lära sig och dessutom satt sockan bra på min ankfossing. Socka nummer 1 får dock vänta ett litet tag innan den får en kompis, för just nu är strumpstickorna 2,5 mm upptagna med andra - väldigt spännande - saker. Nej, de åker inte skidor i Alperna. Och nej, de fångar inte igelkottar.

Idag har jag tagit mig i kragen och köpt mig en ny vinterjacka. Jag gillar att köpa kläder, bara inte kläderna är i kategorin jackor, skor eller jag-måste-ha-ett-par-svarta-byxor-innan-fredag-kläder. Jackor och skor är tråkiga att köpa och prova (kläder i den sista stressshoppingkategorin vill jag inte ens tänka på), och de flesta jackor och skor är halvfula, skitdyra och av tämligen taskig kvalité. Jag har dock hittat en jacka som är helt acceptabel och inte ett dugg ful, och det i tredje butiken jag gick in i! Det måste vara någon form av rekord, för i vanliga fall brukar jag gå runt i sjutton butiker och muttra innan jag ger upp och gör något annat... Det som nästan är det bästa med min nya jacka är att den har plats för trevligt ulliga tröjor under sig... :)

Inga kommentarer: