måndag 9 juli 2007

Grön nytuktad gräsmatta

Uppehåll i regnandet! Trädgårdspill! Med hjälp av husets katter Monza och Opal samt diverse grannkatter har Ola och jag idag begett oss ut i trädgården för att klippa gräs och rensa rabatter (som efter drygt en veckas regnande faktiskt har börjat växa igen). Opal försökte i vanlig ordning bekanta sig med grannkatterna, medan Monza gjorde sitt bästa för att slå ihjäl dem. Den lilla knäppa kisen har faktist gett varenda stor, ölänsk hankatt som stryker häromkring på nöten, trots att hon bara väger knappt fyra kilo och går i koppel när hon är ute... Ola gjorde en bautainsats med kantklipparen och jag rensade rabatter när jag inte försökte hindra Monza från att attackera grannens väldigt lilla nyfikna kattunge... Fint blev det i alla fall.


Monza slappar på balkogen efter en jobbig dags kattungejakt.

Idag har jag för första gången fått gå förbi en kö som en annan rockstjärna! Efter allt trädgårdsarbete var middag inte att tänka på, så vi åkte till den lokala pizzamakaren. Tro´t eller ej, men lilla jag som faktiskt handlar där hela vintern också (och inte bara på sommaren som en annan turist) blev förbivinkad i kön av hungriga sommarölänningar av pizzamamman. Det är aningens skrämmande att bli tagen för fastboende på Öland, allra helst eftersom vi egentligen inte vill bo här (det blidde bara så för ett par år sen).

Nu är det diskdags.

Inga kommentarer: