lördag 28 juli 2007

Entrådigt

Ett tips till er som är på Öland eller ni som tänker åka hit: Försök aldrig lördagsshoppa i Borgholm under turistsäsong! Det tog oss 20 minuter att hitta parkering och därefter var det smockfullt av folk som glosögda beundrade omgivningarna. Nog gnällt. Besöket på Ullcentrum resulterade i två härvor entrådigt ullgarn i en rödaktig färg med bruna inslag.



Tanken är att härvorna ska förvandlas till en sjal så småningom.

När vi var i Sandviken besökte vi Gästrike Antikvariat och jag hittade en riktigt cool bok, "Kök - Planering Inredning" utgiven av Hemmens Forskningsinstitut 1954. Jag bara älskar gammal husmoderslitteratur och instruktioner om hur man bäst skall sköta sitt hushåll, laga hål i kläderna och mangla örngott. Jag tror att jag mest av allt skulle passa in som hemmafru på 1940-talet istället för yrkesarbetande på 2000-talet. Kruxet är bara att Ola helst av allt också vill vara hemmaman på 1930-talet, så i rättvisans namn jobbar vi båda två... ;) Skulle jag vara hemmafru skulle mitt hem dock inte vara något mönsterhem, jag är tämligen usel på att städa och diska!



Nu är det dags att vara en duktig husfru och gå ner och umgås med tvättmaskinen.

Inga kommentarer: