onsdag 11 juli 2007

Garn in multum

Ibland hittar man spännande saker i badrumsskåpet och igårkväll gjorde jag det... Det här är inget ufo, det är Olas tandborste:


Tugg, tugg.

Jepp, jag gav honom en ny.

Idag kom brevbäraren med ett stort kuvert till mig innehållandes garn från Garnhärvan.


Från vänster till höger ser vi Opalgarn i färgerna Orm och Humla, och liggandes ovanpå tronar en härva Visjögarn i nyponrött.

Opalgarnet ska bli sockor och vad det ska bli av Visjögarnet vete katten, men färgen var så fin att jag bara var tvungen att köpa lite. (Dessutom är det är nästan löjligt spännande att få paket med posten, även fast jag vet vad det är i!)
Jag har ju tidigare nämnt att jag har två nystan alpacka som ska bli muddar. Så här ser de ut:



Ett nystan rött och ett i röd-lila tillsammans med det nyponröda Visjögarnet får mig att misstänka att jag gillar rött. Alldeles rätt av mig själv.

Just nu har grannarna party och spelar Vikingarna på högsta volym. Själv stänger jag balkongdörren och hoppas att jag inte blir smittad.

Inga kommentarer: