tisdag 21 juli 2015

Tranbärsfärgad resestickning

Över valborgshelgen åkte vi till Falköping och reste på en exkursion med historiska förtecken. Eftersom vi inte blev riktigt klara med vårt spanande på kyrkor, liljestenar och annat åkte vi tillbaka till Västergötland efter midsommar. På grund av en liten hackig uppkoppling lade jag inte upp några utflyktsbilder på bloggen från den här senare resan, men en resestickning startade jag och stickade på. Jag har fortsatt stickat på resestickningen då och då sedan vi kom hem, men jag har sparat lite på den eftersom jag tänker mig att den är en bra tågpendlarstickning att ha när jag börjar jobba igen om några veckor.



Resestickningen är sjalen Be Simple Variations som jag stickar på stickor 4 mm med ett nystan Zauberball (i färgställningen Cranberry) som jag haft i mina gömmor länge. Den enda ändring jag har gjort såhär långt är att jag lagt till en kantmaska på varje sida som jag lyfter rätt i början av varje varv. Det blir fint i sin enkelhet!

Inga kommentarer: