måndag 28 juli 2014

Andra halvan av juli - ullversionen

Naturligtvis har det stickats och spunnits under juli månad också! Och det har köpts garn och ull... Först och främst vill jag uppmärksamma Manduzanas Fiberklubb som jag gick med i i våras. Jag fick andra paketet idag, och jag är mer än nöjd, både med kvaliteten och med färgerna! 100 gram 100% ljuvligt fluffig alpacka i kardflor på temat "Fuchsia".



Bilden ger inte alls rättvisa till de vackra färgerna, som är mycket varmare i verkligheten. Och det är sannerligen fuchsiafärger; rosalilablått i olika nyanser. Jag älskar fuchsior, en sommar hade jag tretton olika sorter... :)

Jag skrev i inlägget från den 14/7 att jag inte hade någon bild på hela flätan av juniullen från Manduzana. Men, jag hittade en liten bild i telefonen som jag har lagt upp på Instagram. I bakgrunden ses Ickx, även hon lite ullig och gullig.



När Garnkorgen hade rea på Opalgarner tidigare under juli slog jag till och beställde två nystan, ett antracitgrått och ett beigefärgat. Eftersom jag var snabb på att beställa reagarn fick jag ett bonusnystan i lilaspräckligt som var riktigt fint! Det gråa är tänkt till ett par sobra sockor till Ola, och resten vet jag inte riktigt vad jag ska göra av. Jag är övertygad om att det kommer att lösa sig på ett alldeles naturligt sätt... ;)



Annars har jag stickat och spunnit. Det stora fokuset har legat på den hemliga 65-årspresenten till Mimmi, men då och då har det blivit några meter spunnet och lite stickat på min posthornssnäckesockor. Sockorna är snart klara och presentstickningen är helt klar. Eftersom min söta lilla mamma inte fyller år förrän den sista juli får ni vänta på en färdigbloggning hemlisstickningen, men jag kan säga så mycket att jag är oerhört nöjd.

3 kommentarer:

Blenda sa...

Underbara färger på Fuchsia-ullen! Låter som om du har en härlig sommar, förutom internetstrulet då!

Hedvig sa...

Vad kul att hitta en till medlem i fiberklubben! Fast såg att du nog hade kommit lite längre än en annan... ;)

Manduzana stickar sa...

Härligt att du gillar kardfloren :)