måndag 28 april 2014

Aicha, en ny vän med taggar

Jag älskar sådana här dagar, när jag har tid att både trädgårdsstöka och sticka efter arbetsdagens slut. Ett härligt försommarväder hjälper ju till också. För trots att det var lite frostnupet i gräset både igår morse och imorse, så är det sommar - för nu är svalorna här. Vi har haft ett litet utrymme i en av rabatterna på framsidan, där det inte vuxit något. Där har jag ikväll planterat en gul pimpinellros, Aicha. Hon ska samsas tillsammans med en rosa ros och ett helt gäng med tokfrodiga vita pioner, så jag tror det blir hur fint som helst. Än så länge ser hon inte så mycket ut för världen, men hon har många fina skott så det kommer nog bli bra om ett par månader.





Och så blommar vår stjärnmagnolia för första gången! Vi har väntat på det här i några år, för varje vinter har den lilla plantan frusit ner så mycket att den nästan har totaldött. Men i år blommar den! Visserligen bara med tre blommor, men den blommar. Är det något som också blommar fint just nu, är det tulpanerna och en och annan liten narciss...













4 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Så mysigt ni har det!

Blenda sa...

Härligt (säger jag mellan nysningarna... Måste vara extremt I år!)

Kattis sa...

Så fint ni har i er trädgård, redan nu! :)

Ulricha sa...

Underbara bilder. Det är så trevligt när det börjar växa i naturen efter den gråa vintern. Snart är det midsommar :-)