torsdag 6 december 2012

Pre-julgardiner

I helgen var det första advent, så då städade vi och plockade fram adventspyntet. Under veckan som gått har jag påbörjat projektet med att sy julgardiner; jag har under flera år haft tyg hemma till julgardiner men inte kommit igång förrän nu. :) Men i år blir det tomtar, lussebullar och luciatåg i naivistisk stil i köket, lingonkransar i vardagsrummet och abstrakta tomtar i sovrummet. Monza och Ickx passade på att inspektera köksfönstret innan de nya gardinerna kom upp...



Sekunden senare rusade de genom huset som två små kattgalningar. :) All sömnad har gjort att stickningen legat lite i träda under de senaste dagarna. Just nu stickar jag i vilket fall på en liten fuskolle i Garnstudios Merino Extra Fine till Nellies storebror Felix. Det är också en del i min plan att sticka upp lite restgarner här hemma.

2 kommentarer:

KatarinaZA sa...

Det är stiliga katter du har!
Jag håller förresten med dig, det räcker med feber nu ... och det tycker tack och lov febern också.

Ulricha sa...

Låter som härligt julpyssel. Det var år sedan jag sydde julgardiner.
Vad fina katterna är, de ser ut att ha så mysiga pälsar...

Ha en trevlig 2:a advent.