fredag 22 juni 2012

Glad midsommar!

Hoppas att ni får en härlig midsommarhelg!
Här i Skåne är det traditionellt midsommarväder, dvs. blåst och moln samt ett löfte om regn senare under dagen. Inte för att det egentligen gör så mycket, eftersom vi varken avser hoppa små grodor runt stång eller sitta ute och äta sillmiddag. Istället kommer vi att fira Ola eftersom han fyller år, och det går lika bra att göra inomhus som utomhus. Dessutom är det så vansinnigt med gräspollen ute nu, så jag är bara tacksam om jag får lov att vara inne lite och om det regnar för då känns det mycket bättre.



Den här lilla skönheten är en Gudhemsros; jag upptäckte igår när jag gick min första trädgårdsrunda på min första semsterdag (woohoo!) att den precis börjat blomma. Den doftar underbart, som honung och citron. Idag har det slagit ut ett par blommor till, och det passar ju bra såhär på Olas födelsedag eftersom det är hans favoritros i trädgården.

Nu ska jag gå och se om tårtbottnen vill släppa från formen... :)

1 kommentar:

Ulricha sa...

Hoppas att ni fick en trevlig dag och att tårtbottnarna släppte ur formen :-) Regn är bra, då kan man sitta inne utan att ha dåligt samvete, man ska ju ändå vila lite på sommaren. Snygg ros! Låter som ljuvlig doft. Ha ett fint slut på helgen!