söndag 4 oktober 2009

Ett par dagar in i oktober











Det är riktig höst nu, den senaste veckan har det varit frost flera dagar i rad och i helgen har det stormat kring knutarna. Vi tog en tripp till Lyngsjö kyrka och spanade lite. Bortsett från en spännande kyrkobyggnad fanns det gott om kastanjer, krattade gångar (med en och annan benbit bland gruset) och en fin utsikt.





För ett par dagar sedan stickade jag klart min första mudd/halvvante med twistad resår. Den är riktigt skön att ha på sig, och jag fick bara en liten snutt garn kvar. Jag stickar ju i restgarner efter ett par sockor, så en härva Lornas Laces Sock blir en socka och en halvvante. :) Jag har ännu inte lagt upp till halvvante, men kanske göra jag det imorgon.

Annars fokuserar jag mest på att slutföra mina små Knyttprojekt för tillfället. Bäbisarna kan egentligen komma när som helst nu, så det är bra att vara förbered! :)



Förra helgen byttes det vindskivor/solribbor på ena sidan av huset. Vi skulle ha fortsatt den här helgen, men så blev det inte eftersom det stormade för mycket. Dock lyckades Ola får riktigt fina husbilder i veckan, med ett härligt ljus. Höst är mysigt!









2 kommentarer:

Garntrollet sa...

Vilka underbara höstbilder! Inte dumt! Jag gillar nog hösten mer på bild, än ute (kanske mest eftersom jag i år varit sjuk, någon envis hals-hisoria, större delen av den höst som varit).

Jättefin halvvante! Hoppas att du snart får två, det brukar gå ganska snabbt att sticka handvärmare när man väl kommer igång.

Emmas dagar sa...

Fina halvvantar!

Och LYCKLIGA NI som får bo så fint :-)