onsdag 12 november 2008

Sju knäppa och alldagliga saker

Jag har blivit utmanad av Evelina att svara på berätta sju saker om mig själv och givetvis lyder jag snällt. :) Såhär ska man göra:

1. Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
2. Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
3. Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
4. Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Okidoki. Sju knäppa alternativt alldagliga saker:

1. Jag formligen älskar det brittiska TV-programmet Time Team och när en hemlig dröm om att bli arkeolog en dag. Jag har till och med läst några futtiga poäng arkeologi på högskolan på Gotland, men inte slutfört mina studier eftersom det var så jobbigt att jobba heltid och plugga på samma gång.

2. Jag är fena på att städa (och har en tioårig karriär som städerska bakom mig), men jag är också kapabel att ignorera röra i hemmet i veckor i taget. Detta gör att det städas alltför sällan här hemma eftersom Ola är disponerad på samma sätt. Det här gör i sin tur att vi ständigt är livrädda för att få oplanerade gäster eftersom det alltid är så stökigt. :)

3. Finns det i affären köper jag alltid det ekologiska alternativet. Mina två favoritlivsmedelsmärken är Saltå Kvarn (universums snyggaste förpackningar!) och Kung Markatta (testa deras passerade tomater!). Och ni har väl inte missat att Saltå Kvarn även har ekologiskt vin som är riktigt gott? Det finns att beställa på Systembolaget.

4. Jag har varit fusk-vegetarian sedan jag var 17 år. (Jag vet att du tyckte jag var lite prillig när jag slutade äta som en normal människa, Evelina!) "Fusk" innebär att jag äter mjölk- och äggprodukter och ibland även fisk. Jag har aldrig saknat att inte äta kött, jag är helt enkelt inte speciellt förtjust i det. Jag har till och med skrivit en liten vegetarisk överlevnadsguide på en av mina gamla hemsidor. :) (Ja, tomaterna på bilden är egen skörd.)

5. Jag gillar musik på svenska. Husgudar är bland andra Carl-Johan Vallgren (som också är en favoritförfattare), Idde Schultz, Johan Johansson, Stefan Sundström, Lars Winnerbäck, Cornelis Vreeswjik, Monica Zetterlund, Kjell Höglund, Dan Viktor mfl, men det mesta går ner så länge det inte är dansband eller stylad, massproducerad skit typ Bert Karlsson-schlager. Musik ska ha personlighet, annars är det inte intressant. Människor som inte gillar musik och/eller som inte har en uppfattning om musik är oftast ganska tråkiga människor.

6. Jag är besatt av garn. Ola börjar irritera sig på allt garn hemma och alla stickningar överallt, så jag misstänker att mitt garnbruk börjar övergå i garnmissbruk. (Men han gillar att få nya varma sockor, vantar och mössor!) :) En bra dag är en dag då jag hinner sticka mycket i lugn och ro.

7. Jag har ganska bestämda åsikter som saker och ting även om jag oftast är extremt diplomatisk. (Jag tror det kommer med att vara lärare, man måste passa in med alla sorters människor direkt.) :)

Det var sju saker det... Jag kommer att vara olydig och inte lämna utmaningen vidare så jag sett att den har snurrat runt lite bland de bloggar jag läser. Vill någon berätta något skoj om sig själv får de gärna göra det, lägg gärna in det som en liten kommentar till mitt inlägg här eller om du vill, lista sju saker på din egen blogg.

Inga kommentarer: