tisdag 25 november 2008

Jumprar behöver också kärlek

Igår såg jag att UlrikaStickamera lagt ut Sockklubbens sista par sockor. Det fanns två mönster att välja mellan, dels Chevalier Socks (som matchar vantarna jag stickade till Mimmi) dels snirkliga Vortical. Båda är så fina! Jag har varit lite dålig på att sticka sockklubbssockorna även om jag har gillat de allra flesta mönstren, men jag tänkte unna mig ett par som julklappsstickning till mig själv. Jag tror det blir Vortical, eftersom jag tror jag har garn som passar.

Men det är långt till jul, och jag har en del julklappar att sticka tills dess, så jag lär ju inte sitta sysslolös. Idag har jag låtit klappstickningen vila till förmån för min blivande holkärmsjumper. Den behöver också lite uppmärksamhet och kärlek... :)

Inga kommentarer: