lördag 3 maj 2008

Två gånger en tråd

Ikväll tittar vi på Galenskaparna och After Shave's "Leif" på dvd och dricker kaffe och äter chokladkanderade jordgubbar. Värre kan man ha det! Tidigare grillade vi lite korv ute i trädgården och satt ute och hade det mysigt. Det var riktigt varmt ikväll, det var en ganska kall och molnig dag, men framemot kvällskvisten blev det skönt.



Ovan ser ni bildbevis på mina garnrelaterade inköp i eftermiddags. Vi var en sväng upp till marknaden i Sandvik på norra Öland och när vi sedan åkte hem igen tog vi en vända inom Ullcentrum i Borgholm. Jag köpte mig två härvor entrådigt ullgarn, en i gröna toner och en i lila-blå-grön-grå-brunt. Jag stickar ju just nu min Fågelögasjal i samma kvalitet men annan färg och det är en härligt garn. Mycket ulligt och lite sticksigt, men perfekt till sjalar som man inte har direkt mot huden. Mimmi shoppade en jättefin kofta i en lin/bomullsblandning, den passar henne finemang i modellen och har en söt mörkblå färg. Notera att det finns fler ulliga saker på bilden än bara två garnhärvor! Jepp, det är Monzas lilla ulliga, gulliga och färglada fossing som fastnat på plåten!


Ola bjuder på lite Leif...

Inga kommentarer: