fredag 2 maj 2008

Östra Soldattorpet och rosenkvittenläsk

Maj, maj, måne, jag kan lura dig till Skåne! Det finns väl en barnramsa som går något sådant om jag inte missminner mig. Det har hänt mycket spännande saker de senaste dagarna, och framförallt har vi blivit iväglurade till Skåne på riktigt eftersom vi precis skrivit på ett köpekontrakt på en sommarstuga i söta lilla Venestad! För er som känner till Venestad så är det Östra Soldattorpet, precis innan där Kvantabron går över Kvantabäcken. ;) För resten av er räcker det med att veta att det lilla torpet ifråga ligger utanför Kristianstad. :)



Annars har vi det mest mysig här ute på ön, Mimmi är och hälsar på nu när det är långhelg så det är jätteskoj. Igår var vi ner till just Kristianstadtrakten och visade henne torpet, och sedan tog vi oss en sväng ner på Österlen och till Kiviks Musteri. Nu har vi med andra ord fyllt på våra förråd av juice och rosenkvittenläsk. Gottis, gottis! Efter musteriet tog vi även en liten sväng till Simrishamn där vi åt lunch. Det var fint även om det var väldigt regnigt och mina skor tar in vatten... Det är snudd på att man måste ha skepparexamen för att få framföra skorna när det regnar, så mycket vatten tar de in. Jag borde köpa nya, så det får jag väl göra någon dag!

Även idag har det regnat hela dagen. Det är tur att det finns ullsockor dagar som denna när man försöker få upp temperaturen igen efter att ha varit ute i de läckande sållen till skor. När det regnar ska man vara inne och sticka och inte vara ute och ränna... :) Sticka ja, hur går det med mina små projekt? Jodå, de sniglar på. Mitt hemliga lingarnsprojekt har växt åtskilligt men är inte färdigt. Annars har jag stickat en del på min Fågelögasjal de senaste dagarna, så även den har blivit lite större. Varven börjar bli rätt långa nu så det tar sin tid att stickan en mönsterrapport på fyra varv, men det är skoj stickning.

Inga kommentarer: