torsdag 3 januari 2008

Linda skruvar och muttrar...

Phu... De två senaste dagarna har vi byggt Ikea-möbler. Vi köpte två byråer och en bokhylla till sovrummet och övre hallen och GIVETVIS var en byrå inte bara felborrad utan paketet innehöll även fel delar... Det är faktiskt första gången något sådant har hänt oss gällande Ikea och det var ohyggligt frustrerande både att försöka bygga ihop den felande byrån och att behöva åka tillbaka i förmiddags och byta den. Sen i eftermiddags är dock möblerna på plats där de ska vara och allt skräp är utburet till soprummet.

När jag inte svurit över möblerna har jag stickat lite långsamt på min Whitbysocka. Nu har sockan skaft och häl, så det tar sig. Såhär ser flätmönstret på skaftet ut om man drar det över sin hand...



Det är ett lättmemorerat och roligt flätmönster att sticka, även om det kanske inte visar sig från sina allra bästa sida på den här bilden är det finfint i verkligheten.

Idag har det snöat! Nu ser det trevligt vintrigt och jag har varit ute och glänst i min nya mössa och lagt resterna av julgranen på rosorna. De gillar nog att få lite extra täckning, även om jag ärligt talat bara tror att det behövs på min engelska ros och eventuellt min tehybrid, för de övriga är riktigt härdiga rackare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag är nöjd med mina enfärgade Monkeys, mönstret syns ju bättre... Vilken fin blogg du har, väldigt inspirerande. Blev lite avundsjuk på din tekanna, har en ganska stor samling själv, får kanske fota den någon dag.

Linda sa...

Tack för komplimangen!
Te blir helt klart ännu godare i en knasig kanna! :)

/Linda