fredag 25 januari 2008

Fågelöga

De två senaste dagarna har jag på lediga stunder knåpat på den här lilla varelsen...



Det ska föreställa yttersta spetsen på en Bird's Eys Shawl (Fågelöga). Garnet är ett entrådig ullgarn från Ullcentrum. Bilden ovan kanske inte återger färgen på garnet speciellt bra, men det är något åt den mörkröda/brunröda/violettröda hållet. Rundstickan är en 80 centimeters Addi 4,5 mm. Den ser ju ganska trasslig ut för tillfället, men det blir nog en helt annan sak när den är färdig, tvättad och utnålad.

Förresten, jag såg idag att februarimönstret i Stickameras Sockklubb har kommit! Söta sockar med falska flätor, jag tror att de kommer att bli skojiga att sticka. Jag har beställt två enfärgade nystan Opalgarn från Garnkorgen idag för att ytterligare utöka mitt lilla sockgarnslager och dessutom för att ha en riktigt snygg nyans att sticka de falskflätade fotbeklädnaderna i.

Ikväll har vi ätit jättegod mat, naanbröd och tandoorikikärtsbiffar bland annat, coh nu är jag grymt trött. Fredagstrött...

Inga kommentarer: