söndag 9 september 2007

Stickiga planer

Ojojoj, min Weasley-tröja är färdigstickad! Nu återstår "bara" att fästa alla miljoner lösa trådar, tvätta och sträcka ut den samt sy ihop den. Ikväll har jag stickat en halv ärm samt den lilla rullkragen. Den har goda försutsättningar för att bli en söt liten tröja även som ihopsydd och utslätad!

Nu sitter jag här och funderar på nästa stickprojekt. Jag har ju en ett hekto nyponrött Visjögarn som jag köpte i somras, och jag tror att jag har bestämt mig för att det skall bli en diagonalstickad halsduk. Den diagonalstickade halsduken är ju ett mönster som är spritt på nätet då Karen Baumer (som gjort mönstret) medger detta. Barbro Wilhelmsson har en svensk översättning av mönstret på sin blogg som jag tänker använda mig av. Sen har jag ju fint entrådigt garn från Ullcentrum hemma också, som ska bli en enkel rätstickad sjal så småningom. Och så har jag massor av sockgarn, alpacka och tyg till en Ola-skjorta så jag lär inte bli sysslolös bara för att mitt lilla Potterprojekt avslutas i och med att Weasley-tröjan blir klar.

Idag har vi haft fint besök av Olas föräldrar och ätit god kola-lingon-paj. Om ni är riktigt snälla bjuder jag er på receptet en vacker dag, för pajen var sådär riktigt läskigt god som bara något innehållandes honung kan vara... Som om inte pajen var frestelse nog så har Ola lockat mig till att shoppa böcker idag. Jag har beställt två stickböcker från SundayBooks; Tea Cozies och Knitting on the Road (den senare av Nancy Bush).





Nya böcker är aldrig fel, allrahelst inte om de innehåller en maska eller två.

Nu börjar Ola bubbla om att han vill ha en nattmacka. Själv kan jag nog tänka mig en bit paj, med det är nog no-no mitt i natten... :)

Inga kommentarer: