torsdag 27 september 2007

Långsam tvättmaskin...

Jag sitter och väntar på att tvättmaskinen skall snurra klart och under tiden passar jag på att visa ett par bilder för er.





Så här ser den ut, den färdiga Weasley-tröjan. Den har varit klar ett bra tag, men jag har inte kommit mig för att fotografera den förrän nu. Ärmarna är ganska långa i förhållande till tröjan som helhet, men det går väl att vika upp dem misstänker jag. Stilen på tröjan är ju väldigt enkel, så det ser ju inte för roddigt ut med uppvikta ärmar.



Mitt nu pågående stickprojekt är en diagonalhalsduk i nyponrött Visjögarn. Bilden är inte helt fantastisk, den återger varken den djupröda fina färgen på garnet eller det skojiga mönster som blir när man stickar trianglar på diagonalen. Det är dock en väldigt enkel och rolig halsduk att sticka och garnet är fullkomligt suveränt, mjukt och följsamt.

Just nu är jag supersugen på att sticka ett par sockar till mig själv, men det får nog vänta tills halsduken är klar.

Inga kommentarer: