söndag 17 juli 2011

Ny mall med chokladtouch

Efter fyra år med samma designermall har jag nu dristat mig till att byta. Nu är bloggen mer chokladfärgad än någonsin, hoppas att jag kommer att trivas med den! :)

Jag har snart en färdigstickning igen, men den är för tillfället lite halvhemlig, så den kommer inte att bloggas på ett tag. Så småningom kommer även ni att få se den, det blir ytterst gulligt! Annars är min närmsta stickplan att försöka göra färdigt några påbörjade projekt. Jag har en halv socka, en halv nålbunden vante, en halv sjal och säkerligen något annat smått och gott i gömmorna också som behöver lite kärlek och uppmärksamhet. Dessutom vill jag gärna sticka sjalen Coquille, men jag måste se om jag har något lämpligt garn hemma.

Idag har vi haft en stillsam söndag såhär långt, det känns som höst här; lite kallt, blåsigt och regn i luften. Det är nästan så att jag börjar längta efter ylletröja och te... Vad det gäller te har jag gjort en liten insats (medan Ola har gjort en stor insats och klippt gräsmattan), jag har skördat mängder av pepparmynta och citronmeliss som jag lagt på tork. Vi gillar myntate här hemma, gärna torkad mynta blandad med rent grönt te och med en liten sked honung i. Det gör sig väl tillsammans med en ullig stickning...


Syrenbuddleja

Inga kommentarer: