fredag 10 juni 2011

Inget garn på plåtarna

Lyckades jag fotografera Mimmis sjal förra, extra-långa helgen? Nej, naturligtvis inte. Vi ägnade hela dagarna åt att pyssla i trädgården i det ljuvliga vädret, så det enda som fastnade i kamerans minneskort var bilden på blommorna. (När vi inte trädgårdspysslade ägnade jag en bra stund av långhelgen åt att ha magsjuka, men just detaljerna runt denna bespar jag er!) Under veckan som gått har jag jobbat för fullt; lektioner, betygssättning, utvecklingssamtal och idag fredag student. Jag hade ingen egen avgångsklass i år, men jag har undervisat hälften av skolans åk 3:or så det var superkul i vilket fall som helst. Dagen har varit fylld av glada, spralliga ungar som har gjort roliga saker i ett rasande tempo, så jag är helt slut nu. Så innan jag kryper ner i sängen för en välförtjänt natts sömn (ungarna i fråga kommer nog att festa till imorgon bitti, men jag är så gammal att jag behöver sova!) lägger jag in några trädgårdsbilder istället för garnrelaterade bilder.









Försommarmys!

4 kommentarer:

Garntrollet sa...

Härliga bilder!

Det är klart att man ska utomhuspyssla på sommaren och inte blogga! :-) Man får ta tillvara på den sköna dagarna under sommarhalvåret och sitta inne och huttra under vintern.

Hoppas att du är helt återställd efter magsjukan!

Och ha en trevlig helg!

Garntrollet sa...

Hej igen :-)

Du har en award att hämta på min blogg!

Ha en trevlig söndag.

Emmas dagar sa...

Vackert!
Du har fått en utmärkelse av mig!

Emmas dagar sa...

Hihihi!
Troligen densamma som Garntrollet givit dig :-)