tisdag 10 maj 2011

En present och en vinst - jag blir bortskämd!

Oj, vilken present-dag det har varit idag! När Ola hämtade mig från tåget idag fick jag ett paket han hade beställt åt mig i smyg. Efter mycket prasslande och öppnande hittade jag det fantastiska innehållet - en kruktillverkare!





Man kan göra tre olika stora krukor busenkelt i 100% tidningspapper. Supersmart för mig som vårtid överkonsumerar små plastkrukor och återbrukigt så det förslår! Jag brukar så luktärtor i gamla toarullar, och gillar att man bara kan plantera ner dem i marken eftersom de förmultnar och nu kan jag serietillverka massor av förmultningsbara små krukor. Ola har köpt kruktillverkaren här.

När jag sedan kom hem och kollade min mailbox såg jag att jag hade vunnit Stickameras apriltävling! Två härvor Silky Wool (45% ull, 35% silke och 20% nylon) från Elsebeth Lavold i färgen "10 Woad" är på väg hem till mig med posten. Sååå kul, tack Ulrika! Bilder på härligheten kommer.

Nu tror jag att jag ska ta och snurra mig några nya krukor innan jag kryper till kojs... :)

2 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Grattis till present och vinst!

Garntrollet sa...

Grattis till vinsten. Och vilken fin present, smart sätt att återanvända tidningspapper.

Åh... göken. Än har vi inte hört någon. Jag har som mål (för i år) att se en gök, inte bara höra en.