onsdag 24 mars 2010

Nyanserat rosa

Jag har jobbat väldigt mycket de senaste dagarna, och när jag inte jobbat har jag sovit onormalt mycket (tio timmar natten till idag, helt klart ett resultat av för mycket jobbande) och däremellan har jag stickat på de beställda twistmuddarna. Det är skoj att se att mitt mönster fungerar (eller, jag förstår åtminstone vad jag själv har skrivit) och garnet (Lorna's Laces Sock) är sååå trevligt att sticka med att jag blir lite lätt sprallig! :)



Jag stickar ju sällan i rosa, främst eftersom jag som rödhårig inte passar i rosa, men också eftersom det inte riktigt är en av mina favoritfärger. Däremot kan jag inte låta bli att beundra infärgningen av garnet. Vid första anblicken är garnet rosa och aprikos, men vid närmare anblick är det flera nyanser rosa och aprikosrosa. Fint!

Något som också är fint är de små penséerna som jag har i köksfönstret. (Jo, det går bra att ha dem inne också.) Vårfint...

1 kommentar:

Sunna sa...

längtar efter penseer i mina ytterkrukor nu