måndag 27 april 2009

Vad en flicka behöver: några knappar och en strategi

Måndag - det är alltid veckans tröttaste dag, så även idag. Om bara en liten stund (när vi släpat upp tvätten från tvättstugan) ska vi sova och det ska bli sååå skönt.
Helgen var trevlig, om än lite jobbig eftersom jag kände mig snudd på febrig i lördags. Dock piggade en tur till ÖSPAB (plantskola) upp mig lite. Vi köpte tre blåbärsplantor till Erika i 30-årspresent och jag var ömsom yr och ömsom sprallig över aprikosträd, rosor och fänkålsplantor. Har ni vägen förbi Östra Sönnarslöv (kanske inte så troligt, ni får lov att ta en omväg!) är ÖSPAB värt ett besök.



En kompis till mig väntar barn och önskar sig stickade babykläder. Givetvis är jag hennes lydiga slav! :) I fredags tog jag en tur inom Fabriksboden i Kalmar och köpte lite små söta knappar som passar i väldigt små kläder. De här knapparna är så söta att man skulle kunna äta dem som godis... Men det ska jag låta bli, plast i magen är ingen höjdare misstänker jag. Istället har jag letat fram lite garn ur gömmorna och håller nu på att lägga upp babyklädessticknings-strategin för fullt.

1 kommentar:

Sunna sa...

Så underbara knappar, fick så trevligt koftmönster av urmodern på en barnkofta, såna här knappar skulle passa perfekt