fredag 17 oktober 2008

Kantigt i cirkel

Kamerabatteriet är nu nyladdat och spritter av liv, så därför blir det bilder på cirkelsjal med kant.









Färgerna ser lite knepiga ut på bilderna, det röda är varmt rönnbärsrött och det gröna är en mjuk och mild, lätt melerad grågrön färg i verkligheten. Blixt kan som bekant platta till både det ena och det andra...

Jag stickar kanten över åtta maskor. Jag påbörjade den genom att först sticka ett rätt varv grönt innan jag la upp åtta nya maskor med stickad uppläggning (det kunde jag inte förrut, men nu kan jag!) och övergick till att sticka på tväran; dvs sticka sju maskor rätt och ta ihop två (en upplagd och en sjalmaska) från rätan, vända och sedan sticka åtta maskor rätt. Jag tycker det blir en enkel och fin liten kant, den blir som ett blad till mitt väldigt stora rönnbär... :)

Inga kommentarer: