tisdag 22 april 2008

Potterljud gynnar stickande Linda

Har precis tagit en liten paus från min hemliga lingarnsstickning. Den ser ut att bli finfin! Jag har stickat på den i bilen på väg till och från jobbet, så jag har kommit en god bit. Det går nästan bra att sticka i bilen, jag har anlag för åksjuka, så jag kan inte sticka så långa stunder. Efter några varv måste jag pausa och titta på vägen igen för att lugna illamåendet, men skam den som ger sig!

Ikväll har jag som sagt var stickat samt kollat på Harry Potter och den Flammande Bägaren på dvd. Vi gillar ju Harry Potter här hemma, och det finns få saker så är så trevliga att sticka till som Potter på ljudbok (inläst av antigen Krister Henriksson eller min absoluta favorit - Stephen Fry), men dvd-film är inte dumt det heller.

På lunchen var jag inne på Indiska eftersom jag är ute efter en ny vår/sommarjacka. Jag hittade tyvärr ingen jacka, men däremot hade de halva rea-priset på massor av toppar, tunikor och koftor. Det var naturligtvis ganska utplockat med storlekar och så, men jag hittade en supermysig lite längre top eller om man ska kalla det tunika för det perfekta priset 64,50 kr! Sånt gillar jag! :)

Inga kommentarer: