måndag 10 januari 2011

Bra brevlådedag

Det var trevligt att hämta posten idag, för lådan var fylld av mysigheter. En av julklapparna till Mimmi (min mamma) var ett presentkort på en spetsstickad sjal som hon fick välja mönster och garn till och jag betala och sticka. Redan i mellandagarna valde hon mönster och garn, och när det blev vardagar igen beställde jag. Nu återstår den roligaste biten, nämligen att nysta och sticka!



Mimmi valde ett av YlloTylls mönster (bra val, jag gillar deras mönster!) - nr 744 Stickad sjal med löv - och YlloTylls Grovlin (underbart val, jag älskar lingarn!) i jeansblått. Den här sjalen kan bli precis hur fin som helst...

Den andra mysigheten i brevlådan var en frösändning från Impecta. Jag tänkte att "i år ska jag inte beställa så mycket frön", men ojoj, det blev ett helt gäng. Bondbönor, kronärtskocka, tomater, sockerärtor och annat mums är inte fel att ha. Jag fick även en påse bonusfrön med, röda lupiner. Det passar perfekt eftersom vår röda lupin dött och just det är en av Olas favoritblommor.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Sjalen ser riktigt fin ut.