tisdag 12 januari 2010

Stickas det inte längre?!

Stickas det inget här längre? Det har ju varit lite ont om stickrelaterade inlägg på sista tiden!

Jodå, det stickas massor! :) Det har bara inte fastnat på bild. Först och främst har jag stickat "färdigt" de tre ofärdiga julklapparna; nu återstår att sticka några små detaljer (såsom fenor), sy lite (fästa trådar, sy ett par sömmar samt fästa ögon) och sedan tvätta dem. Det låter som en lätt mysko stickning va, med fenor och ögon... :)
Jag har även börjat på en ny stickning idag; ett par alldeles vanliga lite tjockare raggsockor i en väldigt trevlig nyans av Raggi. (Raggi är ju fyrtrådigt, och just den här färgställningen består av en mörkgrön, en limegrön, en ljusblå och en vit tråd. Det ser ut som myrornas krig i en mild nyans!) Dessa är en beställning, så jag ska försöka sticka dem färdigt så snart jag bara kan. Jag har hittills stickat halva skaftet på första sockan, det går undan med lite tjockare garn.

Igår kväll innan jag somnade roade jag mig med att göra en lista på allt jag skulle vilja sticka. Ojoj, jag tror jag får ta tjänstledigt från jobbet om jag ska hinna allt detta!!! ;) Något som jag dock planerar att sticka nu under våren är en egenkomponerad kofta (uppifrånåner) som ska vara en hyllning till arkeologiprofessor Mick Aston. Han har alltid väldigt fina randiga tröjor på sig i Time Team. :)

Inga kommentarer: