söndag 24 januari 2010

Säsong för citrus

Det är inte bara apelsinerna som är fina såhär års, på väldigt många stickbloggar runt om i cyberspace stickas det även en helt annan citrusfrukt, nämligen en Citron. Jag har heller inte kunnat motstå denna underbara lilla sjal, och har givetvis börjat på en.



Jag har stickar i mitt vinstgarn från en av Stickameras jultävlingar, Garnstudios Delight. Ränderna gör sig bra i slätstickat rysch, jag gillar verkligen färgerna. Jag skulle nog kunna tänka mig en enfärgad Citron-sjal också, det här är en väldigt avslappnande och lättsam stickning eftersom det mestadels är slätstickning. Vissa mönster blir man bara helt betagen av, och Citron är ett sådant.

Denna helg har det annars stickat en och annan fena, nästa helg blir det bloggning av färdiga fen-stickningar. :) Jag funderar även på att börja på januarimönstret i Stickameras Sockklubb 2010, Kristina. Det är Stickamera-Ulrika själv som har gjort mönstret och jag tycker att de är riktigt söta. Jo, jag vet, jag borde ju vara färdig med januarisockorna vid det här laget, men ni vet ju hur oerhört snabb jag är när det kommer till att hålla tider. :) Fenstickningen som jag skrev om nyss är sådant som skulle vara färdigt till julafton! ;) Dessutom har jag lovat Leo (eller i alla fall hans far) ett par nya vantar, och det finns en viss vinst i att de är färdigstickade till nästa helg, så vi får se hur det går med sockorna.

Inga kommentarer: